Прескочи към главното съдържание на страницата

Новини


7 скрити причини за умората

Текст A

Умората може да сигнализира за анемия, диабет, хипотиреоидизъм или хепатит С. За нея обаче има и не толкова очевидни причини, които включват:

        

Вредната храна

Диетите, богати на ненаситени мазнини, наситени мазнини, преработените храни, както и тези с добавени захари, могат да потискат вашата енергия. Препоръчително е да консумирате повече протеини – предимно риба, ядки, семена и бобови растения, както и плодове и зеленчуци.
Все пак внимавайте със зърнените храни, защото те влияят на инсулина и могат да доведат до диабет.

         

Загуба на хранителни вещества

Днешните индустриални земеделски практики отнемат от почвата ключови минерали и затова е препоръчително да приемате мултивитамини и минерали допълнително. Добавките съдържат минерали, които рядко се срещат в храните:

  • Селен: подпомага функцията на щитовидната жлеза и обмяната на веществата.
  • Йод: предотвратява сърдечно-съдовите заболявания и високото кръвно налягане.

                

Недостатъчно омега-3 мастни киселини

Рибата е богата на омега-3 мастни киселини, но повечето от нас не консумират достатъчно. Препоръчително е приемането на 1 000 mg омега-3 като добавка, най-добре – рибено масло.

              

Недостиг на витамин D

Витамин D ни дава енергия. Ниските му нива могат да доведат до липса на енергия и депресия. Този витамин е необходим за всяка една клетка в тялото, включително и за мозъчните клетки. Ако кръвните изследвания показват ниски нива на витамин D, се препоръчват добавки.

             

Недостиг на магнезий

Магнезият също подпомага производството на енергия. Повечето хора обаче приемат по-малко от половината нужна доза магнезий с храната си.

              

Лош сън

Трудностите в съня са най-често срещани във възрастта между 40 и 50 години. Причините за загуба на сън включват повишаване на отговорностите в работата, деца тийнейджъри, застаряващи родители и спадане на нивата на магнезий.

При жените менопаузата и пременопаузата също са фактори. Повишаването на нивото на прогестерона (женски хормон, който помага на съня) и горещите вълни могат да предизвикат безсъние.

Жените, приемали две чаши кафе на ден на 20 години, не могат да го метаболизират толкова добре, когато станат на 50. Усвояването му може да отнеме 8 до 10 ч. вместо 5 часа. Затова при жените над 50 е препоръчителна една чаша кафе дневно преди 10 часа сутринта.

             

Заседнал начин на живот

Звучи иронично, но недостатъчната физическа активност може да Ви накара да се чувствате уморени. Редовните упражнения ще повишат енергията ви, както и настроението ви.

Ако здравословните промени в диетата, съня и физическите упражнения не повлияят умората положително, след няколко месеца се препоръчва:

  • В комплекс витамини - те помагат на тялото ни да произвежда енергия, особено в периоди на напрежение
  • Коензим Q10, който подпомагат ензимите да произвеждат енергия в клетките ни и често е блокиран от статините.

Коментари 0
За да коментирате трябва да сте влезли в профила си. Вход от тук.


Все още няма коментари.