Прескочи към главното съдържание на страницата

Новини


Колко често е най-добре да се къпем?

Текст A

В много части на света ежедневното вземане на душ обикновено е нещо нормално. Въпреки това, от строго медицинска гледна точка, не е необходимо повечето хора да се къпят толкова често. Извън чисто хигиенните позитиви, водата предлага и ползи, свързани с облекчаване на болката и лечение под формата на хидротерапия.

Вземането на вана, парната баня, сауните и други методи на балнеотерапия предлагат следните ползи:

  • Подобряване на имунитета
  • Намаляване на мускулните крампи и болки
  • Намаляване на отоци
  • Подобрено оросяване
  • Улеснява дишането

В по-малка степен прекарването на времето под душа може да има същите ефекти. Душът почиства кожата и премахва мъртвите кожни клетки, за да изчисти порите и да позволи на кожните клетки да функционират. Така се отмиват бактериите и други дразнители, които могат да причинят обриви и други кожни проблеми. Въпреки това, основната причина хората да се къпят толкова, е, че им помага да отговарят на социалните стандарти за чистота и личен външен вид. Спазването на тези стандарти помага на хората да се чувстват удобно в работна и социалната си среда.

Вземането на душ през различните сезони

В държавите от умерения климатичен пояс, зимите са студени и с ниска влажност, а летата горещи доста по-влажни.Тези променящи се условия на околната среда влияят върху идеалната честота на къпане. През зимата студените температури и вътрешното отопление допринасят за сухата кожа. Много дерматолози препоръчват да се променя начина на къпане през зимата, за предпазване от суха кожа. Следните техники могат да помогнат на хората да намалят вероятността за сухота на кожата:

  • Съкращаване на времето за душ до не повече от 5-10 минути.
  • Затваряне на вратата на банята, за да се улови парата и да се увеличи влажността.
  • Смяна на топла вода и сапун с топла вода и нежни почистващи препарати.
  • С помощта на възможно най-малкото почистващо средство можете да почистите кожата.
  • Изсушаване на кожата внимателно след къпане.
  • Нанасяне на овлажняващ крем или мехлем на маслена основа в рамките на 3 минути след душ, за да улови влагата в кожата.

Къпане според възрастта

Бебета - Американската академия по педиатрия казва, че обичайната практика за ежедневно къпане на бебета не е наистина необходима. Те считат, че редовно измиване на цялото тяло трябва да се започне, когато бебетата започнат да пълзят и да се захранват.

Деца - според Американската академия на дерматолозите, въпреки че ежедневното къпане е безопасно за деца на възраст от 6 до 11 години, се препоръчва къпане на всеки няколко дни. След като младите хора влязат в пубертета, нуждите от къпане се различават от човек на човек. Много хора приемат, че по това време е необходимо ежедневно вземане на душ.

Тийнейджъри – повечето от тийнейджърите са много физически активни, а душовете след напрегнати спортни събития или практики са силно препоръчителни, включително плуване, фитнес или други спортни дейности.

Хора в напреднала възраст - вземането на душ понякога може да стане по-труден за възрастните хора. Те може да не се нуждаят от душ всеки ден, за да поддържат нивото на чистота, необходимо за защита на кожата, за да се предпазят от инфекции и за да отговарят на общите социални стандарти.

Обобщение

Въпреки че къпането предлага физически, умствени и емоционални ползи, ежедневният душ, който много хора имат в навика да вземат, вероятно е ненужен за повечето хора. Душът изсушава кожата и косата, използва природни ресурси и създава допълнителен източник на замърсяване на водата. Опитът да се определи колко често да се къпете зависи от намирането на точния баланс между използването на природните ресурси и това, което ви кара да се чувствате добре. Медицинската препоръка за задоволяване на основните физически и здравни нужди е да се къпете веднъж или два пъти седмично.


Коментари 0
За да коментирате трябва да сте влезли в профила си. Вход от тук.


Все още няма коментари.