Прескочи към главното съдържание на страницата

Новини


Легендите на „Левски“, лекари и журналисти играха „Заедно срещу рака на простатата“

Текст A

На 21.11.2019 г., се проведе футболен мач между легендите на ПФК „Левски“, лекари уролози, спортни журналисти и представителина фармацевтична компания Астелас България. Събитието е част от информационна кампания „Заедно срещу рака на простатата“. Инициативата се организира от Астелас в партньорство с Българското урологично дружество, ПФК „Левски“ и Българска асоциация на спортните журналисти. Поводът е Световният месец за превенция на мъжкото здраве, който се отбелязва всяка година през ноември.

Целта на кампанията е да фокусира общественото внимание върху рака на простатата – социалнозначимо заболяване, за което все още се говори твърде малко, а засяга все по-голяма част от мъжете над 50 години.

Във футболния мач участие взеха сините легенди Димитър Телкийски, Станислав Ангелов, Даниел Боримиров, Дончо Донев, Христо Арангелов, Ангел Станков, Емил Велев, Илиян Симеонов, Емил Спасов, които застанаха редом до лекарите от Българското урологично дружество, спортни журналисти и представители на Астелас България. Съдиите на мача бяха Християна Гутева и Павлета Рашкова.

„Астелас България организира кампания за превенция на мъжкото здраве вече трета поредна година. Този път решихме да поканим за партньор един от най-обичаните и успешни футболни клубове – „Левски“ и известни и харесвани спортисти да популяризират инициативата. Искахме посланията да стигнат до възможно най-много почитатели на спорта и да ги мотивираме да обърнат внимание на здравето си и да не пропускат ежегодните профилактични прегледи. За лица на кампанията избрахме старши треньорът на „Левски“ Петър Хубчев, неговият асистент Георги Донков, капитанът Живко Миланов и вратарят Милан Миятович. С тях заснехме клипове и фотосесия“, каза д-р Стамен Банковски, изпълнителен директор на Астелас.

„Всяка година ракът на простатата e сред основните причинители за смърт при мъжете. Статистиката сочи, че годишно над 1 млн. мъже по света получават диагнозата рак на простатата, което е около 8% от всички новорегистрирани онкологични заболявания и над 15% от раковите заболявания при мъжете“, отбеляза още той.

„Ракът на простатата е най-честото онкологично заболяване сред мъжете, като за САЩ е второто по смъртност заболяване, а за Европа – трето. Около 2545 са новодиагностицираните случаи в България за 2015 г.“, обясни доц. д-р Марин Георгиев, началник Клиника по урология към УМБАЛ „Александровска” и председател на Българското урологично дружество. Ракът на простатата няма характерни симптоми, по които да се постави точна диагноза. Много често те се откриват при профилактични прегледи. Рискови фактори са възрастта, семейната история, етническата принадлежност, генетичните фактори, факторите на околната среда, както и тютюнопушенето и употребата на алкохол в големи количества.

Мъже, които имат първа степен роднини (брат или баща) с рак на простатата, са с два пъти по-голям риск от развитие на болестта. Освен това честотата на рака на простатата ескалира драстично с увеличаване на възрастта. „Всеки мъж, навършил 55 години, веднъж годишно трябва да си направи профилактичен преглед с изследване на маркер в кръвта и при необходимост да посети уролог“, заяви ще доц. Георгиев.

„За ПФК „Левски“ е изключителна чест и огромна отговорност да се включи в кампанията за борба с рака на простатната жлеза. Истината е, че не само аз, а и всички, които работим в „Левски“, няма да се уморим да повтаряме една много важна истина - че освен основните дейности на един футболен клуб, а именно представянето на терена - спортната част и комерсиалната част – бизнеса, има една много важна функция на всеки футболен клуб и тя е социалната. Колкото по-голям е клубът, колкото е по-успешен и с по-голяма фенска база в исторически план, толкова по-голяма е отговорността за тази социална дейност. Аз, като изпълнителен директор на „Левски“, мога да поема ангажимент пред вас, че ние ще участваме всяка година в тази кампания и също така ще направим всичко възможно да подкрепим и други, защото това е голяма социална отговорност, с която ПФК „Левски“ е натоварен“, отбеляза Павел Колев, изпълнителен директор на ПФК „Левски“.

„Българската асоциация на спортните журналисти се включва с отговорност във важната мисия да информираме мъжете колко важно е да обръщат внимание на здравето си, да се замислят поне веднъж годишно, че един профилактичен преглед може да е с много по-голяма стойност от десетките важни задачи, които затрупват ежедневието им. Какво губите, ако отидете на профилактичен преглед? Нищо. Какво може да загубите, ако не отидете? Всичко. Защото животът е всичко. А късното диагностициране е предпоставка за загуба. На никого не му се играе в загубени мачове, нали? Особено с такъв залог“, каза Найден Тодоров, председател на Българската асоциация на спортните журналисти.

Освен с мач между легендите на „Левски“, лекарите и спортните журналисти, кампанията „Заедно срещу рака на простатата“ бе популяризирана и чрез реклама в градския транспорт, която стартира от средата на октомври в София, Варна, Бургас и Велико Търново, а също така и в софийското метро. Видеата, в които участват лицата на кампанията, вече се излъчват на таблата на стадион „Виваком Арена - Георги Аспарухов“, а също така и на екраните, поставени по метростанциите в столицата.


Коментари 0
За да коментирате трябва да сте влезли в профила си. Вход от тук.


Все още няма коментари.