Прескочи към главното съдържание на страницата

Новини


Причини за неуспешно отслабване при кето диета

Текст A

Кето диетата значително ограничава приема на въглехидрати. Обикновено тялото разгражда въглехидратите до глюкоза, която се използва за енергия. Когато в организма няма достатъчно въглехидрати, той преминава в стадий, наречен кетоза. По време на кетозата тялото става много ефективно при изгаряне на мазнини и използването му вместо глюкоза за енергия. Това изгаряне на мазнини прави кетогенната диета популярен избор за хората, които искат да отслабнат. Някои хора обаче могат да открият, че не отслабват, спазвайки този режим. В повечето случаи това е, защото те не са преминали в състояние на кетоза. Има и други причини, поради които човек може да не отслабне, докато спазва кето диетата.

1. Непостигане на кетоза

Най-честата причина да не попаднете в кетоза е, че не се ограничават въглехидратите достатъчно. Според статия от 2019 г. за кетогенната диета, въглехидратите трябва да представляват само 5-10% от калорийния прием. По-конкретно, повечето кето диети изискват човек да намалява до 20 и 50 g въглехидрати всеки ден.

Човек, който не губи тегло при кето диетата, може да се възползва от закупуването на комплект за домашно тестване. Тези комплекти съдържат тест ленти, които проверяват за наличие на кетони в урината. Положителен резултат показва, че тялото е в кетоза. Домашното тестване може да бъде полезен начин за хората да проверят дали действително са в кетоза.

2. Приемат се твърде много белтъци 

Много диети с ниско съдържание на въглехидрати позволяват умерено количество протеини. Някои хора погрешно смятат, че нисковъглехидратната, високопротеинова диета е кето диета. Този тип диета обаче е малко вероятно да доведе до кетоза, тъй като тялото може да разгради излишните протеини в аминокиселини и да ги превърне във видове захар. Човек, който е на кето диета, трябва да получи по-голямата част от калориите си от мазнини, които трябва да представляват около 55-60% от приема на калории. Този прием на мазнини оставя малко място за протеини. Ако протеините съставляват повече от 35% от диетата, е малко вероятно да се постигне кетоза.

3. Приемат се твърде много „позволени” въглехидрати 

В кето диетата са приемливи няколко вида въглехидрати, включително ядки и млечни продукти. Това са храни с високо съдържание на мазнини и хранителни вещества, които правят чудесно допълнение към кето диетата. Те обаче съдържат и въглехидрати. Яденето на твърде много от тези храни пречи да се постигне и поддържа кетоза.

4. Прием на манитол

Захарните алкохоли обикновено са добър вариант за хора, които следват кето диетата. Те осигуряват сладост без увеличаване на нетните въглехидрати в тялото. Не всички захарни алкохоли обаче си приличат. Малтитолът е захарен алкохол, който не съдейства на кетозата. Въпреки че технически малтитолът е с нисък гликемичен индекс (GI), той все пак влияе върху нивата на кръвната захар. Този ефект е достатъчен, за да се наруши целта на диетата.

5. Отказ от това да се броят калориите

Броенето на калории може да помогне на човек да отслабне, докато е на кето диетата. Човек, който яде повече калории, отколкото тялото му може да изгори, е малко вероятно да отслабне. Хората, които консумират твърде много калории, могат да наддават на тегло, дори и да са в състояние на кетоза. Храните с високо съдържание на мазнини съдържат много повече калории, отколкото храни с високо съдържание на въглехидрати и протеини. Следователно е важно хората да следят броя на приетите калории.

6. Постоянно похапване на малки закуски 

Дори когато човек има одобрен план за хранене, ако се поддаде на непрекъснато похапване, това може значително да увеличи приема на калории за деня. А лека закуска може да помогне за предотвратяване на глада, но може лесно да саботира усилия за отслабване.

7. Пиене на алкохол 

Много алкохолни напитки, включително вино и бира, са с високо съдържание на въглехидрати. Повечето форми на кетогенната диета не разрешават тези видове алкохол. Твърдите алкохоли, като джин и водка, са с по-ниско съдържание на въглехидрати, което означава, че те обикновено са приемливи. Тези напитки обаче са много калорични. Като такива, дори тези опции могат да предотвратят загубата на тегло. Консумацията на алкохол е лесен начин да увеличите приема на калории, без да осигурявате на организма хранителни вещества.

8. Ниска до липсваща физическа активност

Упражненията са важна част от това да сме здрави. Те също стимулират метаболизма и изгарят калории. Следователно това е чудесно средство за хората на диета. Упражненията може да бъдат особено важни при кето диета, тъй като храните с високо съдържание на мазнини, които човек яде, съдържат много калории. Изгарянето на калории чрез упражнения може да помогне на човек да достигне желаното си тегло

9. Стрес

Високите нива на стрес също могат да спрат човек да отслабва на кето диетата. Както отбелязва едно проучване от 2012 г., стресът може да причини промени в нивата на хормоните, което може да доведе до наддаване на тегло или затруднено отслабване. Хроничният стрес може също да накара хората да жадуват за храни, с които да се успокояват. Те добавят допълнителни калории към диетата.

10. Подлежащи медицински проблеми 

Понякога човек може да прави всичко както трябва и все пак да не може да отслабне. В някои случаи това може да се дължи на основното медицинско състояние, което причинява наддаване на тегло или предотвратява загубата на тегло. От друга страна, лекарство, което човек приема за съпътстващо заболяване, може да предизвика повишен апетит като страничен ефект.

Някои състояния, които могат да допринесат за увеличаване на теглото, включват: хипотиреоидизъм; депресия; високи нива на инсулин; Синдром на Кушинг; синдром на поликистозни яйчници (PCOS). Трябва да се търси консултация с лекар, ако отслабването не върви въпреки спазването на строг план за диета и упражнения. Лекарят може да извърши тестове, за да определи какво пречи на отслабването. Лечението на основното състояние може да реши проблема.

Съвети

  • Пиенето на много вода може да помогне да се предотврати постоянното похапване.
  • Водене на хранителен дневник: Като проследява това, което се изяжда за деня, човек често може да идентифицира всякакви храни или модели на хранене, които може да предотвратяват загубата на тегло.
  • Прием на много вода: това помага за запълване на стомаха и може да помогне на човек да не преяжда прекалено много през целия ден.
  • Дъвка без захар: дъвки с еритрол или стевиа може да потиснат желанието за ядене на сладки храни. Може също и да минимизира риска от постоянното похапване между големите хранения.
  • Наспиване: Сънят помага за регулиране на циклите на тялото и може също да помогне за понижаване нивата на стрес.

Постигането и поддържането на кетоза може да бъде трудна задача за много хора. Кето диетата е строга и изисква от хората да я спазват внимателно, за да постигнат резултати. Въпреки това, с някои малки корекции, повечето хора могат да достигнат кетоза и да започнат да работят за успешно отслабване. Всеки, който не е в състояние да отслабне, въпреки че спазва кето диетата и спортува редовно, трябва да помисли за консултация с лекар тесен специалист или лекар-диетолог.


Коментари 0
За да коментирате трябва да сте влезли в профила си. Вход от тук.


Все още няма коментари.