Прескочи към главното съдържание на страницата

Архив


БРОЙ 1 2006

Комфорт на хората с инконтиненция

виж като PDF
Текст A
Йенс Маркуард



Йенс Маркуард е роден през 1965 г. в бившата ГДР. В периода 1986-1991 г. следва Източни езици (китайски и виетнамски) в Санкт Петербург (Русия), включително 1 година практически занимания във Виетнам. Дипломира се успешно. През периода 1991-1992 г. учи икономика в Академията по маркетинг, Хамбург и завършва със степен Магистър. От 1992 г. работи в компанията Пол Хартманн АД. От 1992 до 1996 г. той е регионален управител за Източна Европа и работи в централния офис. В периода 1996-1998 г. Йенс Маркуард оглавява представителството на фирмата в Москва, Русия. От 1998 до 2001 г. той е административен директор в Хартманн-Русия и с този си успех става най-младият административен директор в дългогодишната история на компанията. От 2002 г. г-н Маркуард е регионален директор за Източно-европейския регион, със седалище в централния офис на Хартманн. Разделя свободното си време между семейството и спортните занимания.  
 
 
Г-н Маркуард, Мислите ли, че в България се полагат добри грижи за възрастните хора?  
В Западна Европа и по-специално в Германия, хората започват да се наслаждават на живота в пълния смисъл на думата, когато се пенсионират. Тогава те имат достатъчно средства, за да си позволят това, а и децата им вече са пораснали. Хората живеят пълноценно след като се пенсионират. В наши дни в страни като България, ситуацията е различна. Пенсиите, които хората получават едва им стигат, за да свържат двата края. От друга страна държавата им оказва твърде слаба социална подкрепа. Самият аз смятам, че качеството на живот на възрастните хора в страните от бившия Източен блок трябва да се подобри. Това се отнася особено за проблемите, свързани с инконтиненцията. Изследванията показват, че голям процент от населението на Земята страда от инконтиненция, като 20% от тях са с тежка инконтиненция. Тези хора се нуждаят от специални памперси всеки ден. Всъщност инконтиненцията е не само медицински, но и социален проблем. Представете си, ако в дома ви живеят три поколения и може би вие или някой от вашите близки има такъв проблем, то със сигурност ще ви е трудно да се справите със ситуацията. Самият аз съм изпитал подобно неудобство в семейството си и мога да кажа, че това е сериозно изпитание. От медицинска гледна точка не съществува никакво лечение на това заболяване. Налага се да се намери решение и то e в продуктите за инконтиненция. В Западна Европа хората, които страдат от инконтиненция не се притесняват, защото медицинската им осигуровка покрива всички разходи за такива продукти. Повярвайте, сумата, която е необходима за ежедненвното осигуряване на необходимите средства за болния, е голяма. Като се върнем към казаното от мен в началото, става ясно, че в Източна Европа ситуацията е значително по-комплексирана. Тук хората получават ниски пенсии, и финансовата подкрепа от страна на държавата е твърде слаба. Следователно в Източна Европа решаването на този въпрос е значително по-сложно, отколкото в Западна. Аз виждам, че България се старае да подобри условията на живот на своите граждани. Това, което Хартманн може да направи е да е в услуга на всички свои клиенти като предлага своите продукти на българския пазар, предоставя брошури и информация, за да се намали нивото на дискомфорт сред хората, страдащи от инконтиненция.  
 
 
От доклада за 2003 година става ясно, че Вашата компания се развива с бързи темпове. Какъв е ключът към успеха?  
Хартманн е компания, която е популярна не само в Западна Европа, но и в останалите части от света. Компанията ни е от средна величина за световните мащаби и ние постоянно се разширяваме. Нашето предимство са хората, които работят в Хартманн от една страна и нашето отношение към клиентите от друга. Хартманн помага на хората ?да се чувстват добре в тяхната кожа?. Ние предлагаме продукти, които са удобни и лесни за употреба. Хартманн влага оптимално количество енергия, сила и ресурси в това да задоволи нуждите на своите клиенти. За нас е важно не само да бъде продаден определен продукт, ценно е и партньорството и взаимното доверие. Тази близост до хората жъне все повече и повече успехи. Фирмите от Западна и Източна Европа постоянно променят своите комуникации с външния свят ? партньори и клиенти.  
 
 
От годишния Ви отчет за 2003 се вижда, че и приходите на Хартманн нарастват чувствително, но за съжаление началото на новата икономическа година е по-слабо от това на предходната с около 6%.  
Основните причини са в здравеопазването като цяло. Знаем, че населението на Земята постепенно и сигурно застарява. В много страни сериозен проблем е да се подсигури нивото на здравното осигуряване. Лечението и полагането на грижи за възрастните хора стават все по-скъпи.  
 
 
Вие в коя област ще концентрирате усилията си?  
Ние сме компания, която е специализирана в производството на медицински продукти. При по-внимателно разглеждане на нашето портфолио със сигурност лесно може да се забележи, че около 70% от нашите продукти допринасят за лечението и успокояването на кожата. Разбира се, ние инвестираме изключително много в областта на медицината и концентрираме усилията си и в опазване на околната среда. Ние сме единствените в Европа, които предлагат напълно естествени продукти. Тези продукти наистина помагат на лекарите и на болничния персонал да намират адекватно решение в различни ситуации.  
 
 
В наши дни големите компании вече не се оценяват само по продажбите на техните продукти, но също и така по това как се отнасят към въпроса за опазване на околната среда. Каква е политиката на Хартманн в тази сфера?  
В наши дни опазването на околната среда е наболял въпрос. В Западна Европа и особено в Германия изискванията, които трябва да се спазват в тази насока са много големи. Голям процент от производството ни е съсредоточен в Германия, което означава, че автоматично нараства нуждата от намиране на екологично чисти методи на работа. Всички наши продукти са произведени от естествени материали. А това означава, че след употребата им, те лесно могат да се рециклират. Освен това, след използването им, те могат да са суровина за производство на електроенергия чрез изгаряне. Производствената ни дейност се подобрява непрекъснато по отношение използването на малко ресурси и средства.  
 
 
Доколкото знам компанията Хартманн издава две списания, едното е само за Германия, а другото ? за целия свят. Може ли да разкажете малко повече за тях?  
Много компании имат подобен тип медия, благодарение, на която директно комуникират със своите служители, партньори и клиенти. В тези списания Хартманн предоставя разнообразна информация не само за новите си продукти, но и за дейността си като цяло.  
 
 
Мислите ли, че повечето от източноевропейските страни са готови да се присъединят към Европейския съюз?  
От една страна това е политически процес, но от друга е и икономически въпрос. Убеден съм, че принадлежността към голямото европейско семейство е необходимост за всички. В рамките на тази обща група всички държави имат не само свои права, но и задължения. Влизането в Европейския съюз е съпроводено с повишаване на стандарта на живот като цяло в дадената страна. Това обединение е дело на държави с едни и същи интереси и цели ? не само политически, икономически, и социални, но и международни. Но за да станеш член на ЕС трябва да положиш много усилия и да преодолееш различни трудности. Доколкото знам, през последните години България полага огромни усилия за подобряване на своя международен имидж и поради тази причини не е учудващо, че множество инвеститори от други страни проявяват интерес да започнат бизнес във Вашата страна. Необходимо е българите да си дадат сметка, че 2007 г. не е миг, в който вратите на ЕС ще се отворят и България триумфално ще влезе в голямото европейско семейство, защото това е дълъг и продължителен процес. Мога да кажа, например, че някои от страните, които вече са членки, все още не са успели да извървят целия път на интегриране към общността. Много е важно хората да могат да осмислят какво всъщност означава да станеш член на ЕС.  
 
 
Кой е най-популярният Ви продукт в Източна Европа и в частност в България?  
В момента на източноевропейския пазар ние предлагаме почти всички наши продукти. Най-важните ни продукти в региона са тези за инконтиненция. Благодарение на тях ние можем да предложим от една страна модерно решение на този наболял, чисто човешки проблем, а от друга страна да създадем пазар и имидж на нашите продукти в Източна Европа.  
 
 
По време на краткия си престой в София сигурно сте успял да посетите поне няколко аптеки. Какво е Вашето впечатление от това, което сте видели?  
Аптеките в България имат модерен изглед, много добър асортимент от стоки и фармацевтите са чудесни професионалисти. Но бих искал да споделя, че една седмица преди да дойда в България, във вестниците прочетох голяма статия за бързо развиващите се страни в Източна Европа и България бе посочена като водеща държава със завиден икономически ръст през последните години. Това със сигурност означава, че и стандарта на живот във Вашата страна се подобрява, ако не много бързо, то поне осезателно.