Прескочи към главното съдържание на страницата

Архив


БРОЙ 2 2018

Улеснете прехода в нова практика след края на специализацията

виж като PDF
Текст A




Успешният преход от обучението към практика зависи от разумното лично и професионално развитие.

Започването на работа като лекар в групова или в индивидуална практика, е едно от най-вълнуващите събития в професионалното развитие на семейния лекар.

Много често се наблюдава трудно сработване на младите доктори веднага след края на специализацията.

По време на обучението се обръща внимание на развиването на клинично мислене, а се обръща много малко внимание на спецификите на ежедневната работа. Част от тези хора започват индивидуални практики или работят заедно с други млади колеги. Така няма от кого да получат съвет кои са успешните стъпки за развитието на устойчива практика.

Определено съветите за това на какво да наблегне човек, когато започне работа като семеен лекар, ще са от полза за младите лекари, а дори и за тези със значителен опит.


Създайте си добър баланс между работа и личен живот

Новото поколение лекари обръщат много повече внимание на личния си живот. Все пак не бива да се подценява промяната в ежедневието. Затова преходът трябва да стане плавно, стига да имате тази възможност.

Ако имате спътник в живота си, включете го в голяма част от това, което се случва по време на този преход. Много е вероятно той или тя да имат същите въпроси като вашите за новата ви работа и практика. Или може да имат въпроси, за които вие не сте се досетили.

Оставете в офиса проблемите с пациентите и персонала. Домът е мястото, където трябва да можете да се отпуснете и да се съсредоточите върху приятелите и семейството си. За да съхраните личния си живот, се научете как да управлявате ефективно работния си график, завършвайте медицинската документация до края на деня, незабавно разрешавайте междуличностните конфликти и не оставяйте неприятните ситуации да се влошават.


Поддържайте добри отношенияс колегите си

Тъй като отварят нова глава в медицинската си кариера, напомням на младите лекари да се разделят с егото си. Въпреки че завършването е голямо постижение, вие започвате нещо ново и пътят ще бъде стръмен. Не се заблуждавайте, че знаете много повече за практикуването на медицината, отколкото всъщност знаете. Може да сте добре запознати с клиничното лечение на заболяването, но започвате да се учите и как да управлявате пациентите и техните очаквания. Вашите рецепционисти, касиери и медицински помощници колективно знаят повече за това как да работят в практика, отколкото вие в този момент. Очевидно е, че имате последната дума за това как искате вашата практика да работи, но трябва да сте отворени и към нови идеи, комуникация и работа в екип.

Вашият персонал може да изгради или да разруши вашата практика. Както се държите пред тях, ще зададе тона за очакваното поведение. Останете спокойни и хладни, когато сте изправени пред тревожни проблеми. Бъдете мили и се извинявайте на пациентите и персонала, когато грешите или сте направили грешка. Никога не повишавайте тон в общите части на практиката. Ако смятате, че е необходимо да споделите притесненията си с някого, направете го в частен разговор. Бъдете учтиви и съпричастни.

Мениджърът на офиса винаги трябва да присъства, когато трябва да се обърнете към член на персонала по отношение на проблем с изпълнението.

Ако не сте сигурни какво да правите или как да подходите към даден проблем, не се страхувайте да помолите за помощ. Обадете се на доверен колега и получете друго мнение, преди да вземете решение. Намерете си опитен ментор наставник, тъй като практиката ви тепърва ще се развива. Възможно е да допуснете някои грешки през следващите години, но броят им ще намалее драстично, ако имате някой с опит на ваша страна.


Дипломация

Най-вероятно нямате много опит по отношение административната поддръжка на една практика. Помолете някой за съдействие, но се уверете, че именно вие контролирате процесите, за да защитите практиката си от неблагоприятни резултати.

От ключова важност за успеха на практиката е разработването на стабилни политики и процедури за това как искате вашата практика да функционира. Използвайте административния си екип, за да ви помогне с това. Разработете писмо за всеки нов пациент, което обяснява вашите очаквания относно планирането и отмяната на прегледи, комуникация след края на работното време, както и наличните допълнителни услуги в практиката.

Действайте внимателно при конфликти. Не е нужно да бъдете в центъра на кавгите сред персонала. Хората неизменно ще вземат страни в споровете, отношенията могат да се влошават дотолкова, че да не могат да бъдат поправени. Емоциите могат да ескалират, а пациентите да усетят напрежението сред вас.

Освен това, бъдете внимателни при изграждането на приятелски отношения с екипа си. Организирането на случайни офис излети за изграждане на единство и приятелство е страхотно. Но най-добрият начин за общуване с вашия офис персонал е основано на принципа "всеки или никой". Обядвайте заедно. Заслушайте се в техните разговорите. Може да научите много за хората просто като слушате.


Използвайте електронните медии внимателно

Тъй като социалните медии са се превърнали в начин на живот за мнозина, трябва да осъзнаете, че като лекар трябва да се придържате към много по-висок стандарт, когато ги използвате. Професионалните медицински асоциации са разработили препоръки, които да помогнат на лекарите да използват етично и професионално социални медии.

Няколко предупреждения: Първо, не се излагайте на публични места. Винаги трябва да демонстрирате съответно поведение и маниери. Бъдете сигурни, че другите ще бъдат повече от щастливи да запишат неподходящото ви държание и след това да го покажат на всеки, който желае да го види. Второ, избягвайте да обсъждате медицински проблеми в електронното пространство.

Вие сте отговорни за всеки медицински съвет, умишлен или не, който някой може да следва. Използвайте само сигурни здравни портали, за да обсъдите медицински проблеми с пациентите онлайн.


Възможности за професионално развитие

Работете усилено, за да създадете свои собствени възможности и да помогнете на вашата практика да расте. Продължете да посещавате курсове и да получавате сертификати, свързани с нови клинични умения. Може да се наложи да напуснете зоната си на комфорт. Идентифицирайте различни области на медицинска грижа, които можете да включите в практиката си, като хранене, спортна, трудова или естетична медицина.

Говоренето пред общности и професионални групи е чудесен начин бързо да достигнете до много хора, включително и вашите колеги. В началото е възможно да сте смутени и да се чувствате неловко. Въпреки това, колкото повече практикувате, толкова по-комфортно ще се чувствате.

Случайните срещи в магазина за хранителни стоки, докато спортувате с топка или по време на родителска среща в училището, също могат да предоставят възможности да разкажете за вашата практика. Винаги разполагайте с визитки.

Може да си купите и няколко празни благодарствени бележки и да ги разпечатате с логото на практиката. Когато настоящ пациент препрати нов пациент към вашата практика, изпратете написана на ръка бележка, с която му благодарите. Ако едно от семействата на вашите пациенти има голям семеен празник, изпратете кратки поздравления, написани на ръка. Повечето пациенти ще оценят времето, което сте отделили, за да ги почетете. Ако се отнасяте към пациентите си, сякаш те са вашето семейство, никога няма да се объркате.


Уважавайте вашите колеги

Младите лекари трябва да бъдат много внимателни в отношението си към останалите медицински специалисти. Ако не сте съгласни с нечие мнение или подход, избягвайте да го споделяте особено с пациентите. Избягвайте да правите обобщаващи коментари и да давате оценки за клиничните умения и философия на други лекари. Вашият професионализъм е критичен фактор за успеха на практиката ви.


Късмет

Прехода от обучение към новата практика е един от най-вълнуващите моменти в професионалната ви кариера. Много от предизвикателствата, с които ще се срещнете, са много лесно преодолими. Поддържането на реалистичен баланс между работата и личния живот, работата с ментор и създаването на възможности за растеж са от решаващо значение за изграждането на успешна и удовлетворяваща кариера като общопрактикуващ лекар. С емпатия ще можете да установите добри взаимоотношения с персонала и пациентите за много години напред.