Прескочи към главното съдържание на страницата

Архив


БРОЙ 1 2021

1:0 за живота. Как една кампания накара футболът да припомни на мъжете кои са най-важните победи в живота

виж като PDF
Текст A




Футболът, здравето и добрите каузи не винаги са взаимноизключващи се категории. Обществото все още не е готово да си признае, че има стотици мъже, които умират от заболяването и които биха могли да бъдат спасени, ако са диагностицирани навреме. Все още и самите мъже са слабо информирани, пренебрегват профилактиката и се страхуват да си признаят, че имат проблем. За тази тема табу светът говори отдавна – основно чрез популярната кампания Мовембър.

У нас това се случва отскоро и най-вече през ноември.

„Заедно срещу рака на простатата“ – кампанията се организира от фармацевтична компания Астелас България в партньорство с Българско онкологично научно дружество и ПФК Левски. Компания Астелас вече за четвърта поредна година организира кампания за превенция на рака на простатата. Целта е чрез един от най-популярните и обичани спортове у нас да бъде достигната огромна мъжка аудитория, която живее свой собствен живот на стадиона, има характерен начин на общуване и издига в култ спортни герои. Съвместно в партньорство за втора година с един от най-популярните футболни клубове „Левски“, боготворен от стотици хиляди фенове. Целта бе точно тази мъжка аудитория, която не само да чуе посланията, но и да ги разпространи. Идеята бе да се направи внушителна асоциация между футболните победи, които се измерват в брой отбелязани голове, и най-важната победа в живота на всеки мъж – грижата за здравето и профилактиката. Затова и за основни послания на кампанията бяха формулирани – „1:0 за живота“ и „Превенцията е твоят билет“.

За целта бяха заснети две видеа, за да мотивират мъжете да обърнат внимание на здравето си и да не пропускат ежегодните профилактични прегледи. Отправихме към аудиторията ясни и силни послания: „Ракът на простатата убива един мъж на всеки 45 минути“, „Докато изиграем един футболен мач, в света от рак на простатата загиват двама мъже”, „Крайно време е да вземем нещата в свои ръце и да се погрижим за здравето си. Да обърнем резултата в полза на мъжете“.

Целта на кампанията е да повиши информираността на обществото по отношение на рака на простатата и възможностите за диагностика и съвременно лечение, както и да привлече общественото внимание към проблемите на пациентите, страдащи от това заболяване.

Всяка година ракът на простатата e сред основните причинители на смърт при мъжете. Статистиката сочи, че годишно над 1 млн. мъже по света получават диагнозата рак на простатата. В България, по данни на Националния раков регистър, през 2013 г. са регистрирани 2825 нови случая на заболяването. Това бележи ръст от 60% за последните 10 години.

Ракът на простатата е второто онкологично заболяване по честота сред мъжете след рака белия дроб.